fbpx

OBH-Gruppen hjælper hushandelen på vej

OBH-tilstandsrapport
Huskøberne er som den danske sommer for tiden; flygtige. Når de endelig er der, handler det om at være 100 % klar til at gennemføre handlen – ellers risikerer man, at køberen fristes af de mange andre tilbud på et bugnende boligmarked. Hos OBH Ingeniørservice har man gennem et halvt århundrede været med i boligmarkedets op- og nedture, og man kender derfor udmærket vigtigheden af at udnytte sin besøgstid.

De mange års erfaring har man brugt til at opbygge et unikt koncept, hvor al byggeteknisk dokumentation, der er nødvendig for at kunne gennemføre en sikker hushandel, kan leveres i ét besøg. Dvs. både det lovpligtige energimærke såvel som tilstandsrapport og som de eneste også det nye eleftersyn. "Det nemmeste for os ville være at bede kunden om at bestille sit eleftersyn et andet sted. Men hushandel er i forvejen en stor mundfuld, hvor meget kan gå galt, og det sidste man ønsker er at blive kastebold mellem forskellige leverandører og i værste fald, at ens hushandel går i vasken," udtaler elinstallatør Peter Baagøe Larsen fra OBH Ingeniørservice. Alt i ét besøg kan kun lade sig gøre fordi virksomhedens bygningssagkyndige er specialuddannede og fordi, de kan trække på viden fra et stort ingeniørhus med eksperter inden for alle ingeniørfag.

Med mere end 2.000 eleftersyn på de første 2 måneder, siden 1. maj, har kunderne også taget særdeles godt i mod tilbuddet, og hos OBH er man da også synligt stolte over, at man stort set har kunnet holde sine hurtige leveringstider hele vejen igennem. "Vi oplever en del nye kunder, der har måttet vente meget længe på deres rapporter andre steder. Når køberen så endelig har været der, har vi med meget kort varsel kunne bringe dem sikkert i mål med hushandlen. Det har vi det bestemt godt med," udtaler salgschef Tina Jensen.

Peter Baagøe Larsen tilskriver også en del af successen, at OBH er uvildig, og ikke mindst det faktum, at man ikke lever af at reparere kundernes boliger efterfølgende. Eleftersyn sker i forbindelse med køb og salg af ejendom. Det er derfor vigtigt, at enhver, der vurderer ejendommens tilstand, er uvildig. Det handler om tryghed og troværdighed, og det er vores arbejde, der skaber gennemsigtighed i en hushandel for alle parter.

OBH Ingeniørservice var for mere end 15 år siden den første virksomhed, der satte tilstandsrapporter og energimærkning i system, og i dag er de landsdækkende specialister inden for blandt andet bygningsinspektion.

Se en af OBH-Gruppens bygningssagkyndige fortælle om huseftersyn på JPTV
trustpilot-nr1

Flere nyheder

Kontakt OBH-Gruppen A/S Rådgivende ingeniører