fbpx
Image

Undgå overraskelser med en drift- og vedligeholdelsesplan

God planlægning giver dig tryghed og økonomisk overblik

Det kræver overblik at vedligeholde en ejendom. Man skal bl.a. tage hensyn til slid på byggematerialer, restlevetider, tilbagebetalingstider og energiforbrug samtidig med at man skal sørge for at optimere økonomien.

En drift- og vedligeholdelsesplan giver dig overblikket og hjælper dig til at opnå en stabil økonomi uden ubehagelige overraskelser.

DVPlan

Din vedligeholdte ejendom bevarer værdien

En velholdt ejendom er mere attraktiv for evt. købere/lejere og det er nemmere at få finansieret en renovering af en vedligeholdt ejendom, hvor der ligger en opdateret plan for drift- og vedligehold, med et realistisk budget.

FAKTA:

Hvad er en drift- og vedligeholdelsesplan

  • En overordnet plan for kommende vedligehold af jeres bygning/bygninger.
  • Den strækker sig over 15 år.
  • Giver et overblik over, hvornår I for eksempel skal udskifte vinduer, male, istandsætte facade/ydermure, tag med mere.
  • Planen indeholder et budget, så I kan se, hvilke økonomiske udgifter, I kan forvente.
  • Vi anbefaler, at man efter nogle år ser planen igennem, om der er sket ændringer i forhold til jeres bygninger.

 

Sådan laver vi en drift- og vedligeholdelsesplan

Vi starter med en dialog om dine behov og ønsker, og vi indhenter informationer om ejendommen/ejendommene fra offentlige registre. På den baggrund laver vi et tilbud , som skal godkendes inden vi går videre.

Når tilbuddet er godkendt, vil en af vores bygningssagkyndige gennemgå ejendommen sammen med dig, så vi kan få registreret de forskellige bygningsdele og materialer. 

Derefter udarbejdes en drift- og vedligeholdelsesplan og et budget, som du får tilsendt på mail.

Vi anbefaler at du, efter nogle år, gennemgår planen og tager stilling til om der er sket ændringer i forhold til bygningen eller dine ønsker. 

FOR BOLIGFORENINGER:

Lovpligtigt for andelsboligforeninger stiftet efter 1. april 2018

I 2018 vedtog Folketinget en række ændringer i andelsboligloven. Det betød blandt andet, at andelsboligforeninger stiftet 1. juli 2018 eller derefter skal fremlægge en 15-årig vedligeholdelsesplan.

Man er i samme omgang forpligtet til at opdatere sin plan hvert 5 år – men altså kun for de foreninger som er etableret efter 1. juli 2018. Selvom jeres andelsbolig- eller ejerforening er af en ældre dato end 2018, er det stadig en rigtig god idé at have styr på sin vedligeholdelsesplan.

Kontakt os i dag på:
7020 1232 eller
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

OBH Rådgivende Ingeniører
Følg os: