fbpx
Image

Davidsen investerer i digital egenkontrol med TIMESAFE

I takt med at mængden af bygninger og brandsikringsanlæg hos Davidsen Tømmerhandel er vokset, opstod der et behov for at få sat egenkontrol i system, så man kunne dokumentere, at man opfyldte kravene i forhold til BR18.

I en virksomhed med mange lokationer, bygninger og driftsansvarlige har det ikke været uden udfordringer, men med investeringen i TIMESAFE har Davidsen fået et overblik over deres egenkontrol og en sikkerhed for, at alle deres brandanlæg fungerer.

Vi spurgte Jesper Godskesen, facility chef hos Davidsens Tømmerhandel, om baggrunden for at de besluttede at investere i digital egenkontrol. “Vi havde udfordringen med BR18, hvor man skal lave egenkontrol af brandudstyr, og vi valgte at gøre det elektronisk for at gøre det nemt og brugervenligt. Vi kunne have gjort det med Excel-ark, men vi ville gerne have en ordentlig log, så vi kunne følge med i, hvad der foregår.”

Til at hjælpe sig med at komme i gang, har Davidsen haft en dialog med OBH Brandinspektion igennem et års tid. Sammen har de afsøgt markedet og OBH Brandinspektion anbefalede TIMESAFE, som de kendte til i forvejen.

“Jeg havde en forventning om, at det var et brugervenligt system, som var gennemtestet, kunne løse de udfordringer, vi havde, og at det levede op til BR18 og kunne vejlede medarbejdere i kontrol og så videre,” fortæller Jesper Godskesen. Og heldigvis har TIMESAFE levet op til hans forventninger og betænkelighederne har været få.

Da vi spurgte ind til udfordringer eller overraskelser i forbindelse med implementeringen, var svaret klart: “Jeg synes egentlig, at når først man har oprettet et par bygninger, så sidder det på rygraden, og så kører det derudaf.”

I dag har Davidsen fået de første anlæg i drift uden de store problemer, og ser frem til at få de næste mange bygninger ind i systemet. Der har været lidt småjusteringer i programmet, men der har TIMESAFE været meget behjælpelige med at tilpasse.

Hvis du skulle anbefale andre at bruge TIMESAFE, hvad ville du så sige?

“Det er et nemt og brugervenligt system, man får en god intro til at få det startet op, og så har man hele tiden hjælp efterfølgende. Spørgsmål og småjusteringer, dem besvarer de hurtigt. Så jeg synes det er et godt system. Og da vi jo bruger OBH brandinspektion, så er det fint, at de også kan understøtte, hvis vi har spørgsmål til, hvordan det fungerer”, afslutter Jesper Godskesen.

OBH Brandinspektion er landsdækkende, og udfører både førstegangsinspektioner og årlige inspektioner af brandanlæg.

Har du spørgsmål til digital registrering eller brandinspektion, er du meget velkommen til at kontakte os: Ring  7020 1232 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Kontakt os i dag på:
7020 1232 eller
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

LÆS MERE OM

Barndinsp logo hvid

Image

Jesper Godskesen, Facility Chef hos Davidsen Tømmerhandel A/S

OBH Rådgivende Ingeniører
Følg os: